הסודות לשופינג מוצלח לקראת פתיחת שנה

הסודות לשופינג מוצלח לקראת פתיחת שנה

החופש הגדול התחיל ואיתו תערוכות הענק שמבטיחות לך חומרים שיסדרו אותך לכל השנה, כל חנות ציוד לגני ילדים מציעה עשרות מוצרים ומבצעים…. אבל ….
בגן אנחנו עם תקציבים מוגבלים מצד אחד והמון מבצעים מפתים ושווים מצד שני. מה עושים ?
איך לא נסחפים לקניות מיותרות ?
איך מתנהלים נכון, עם כל כך הרבה פיתויים מסביב ?

רגע לפני…
שניה לפני שאני מספרת לך את כל הסודות שלי, אספר לך מה הוביל אותי בכלל לכתוב את המדריך הזה.
לפני כ-5 שנים החלטתי בפעם הראשונה בחיי, לנסוע לבני ברק לתערוכה ענקית של ציוד לפתיחת שנה. נכנסתי לאולם, וקיבלתי סחרחורת, אולם מלא ועמוס בגננות שרצות עם עגלות סופר, מזוודות, עגלות שוק ועגלות תינוקות (ללא תינוקות ) וכולן מעמיסות, ממלאות, לוקחות, סופרות… נשמתי עמוק, אמרתי לעצמי תרגעי תתחילי להסתובב תראי מה יש ? אם כולן כך בהיסטריה של העמסה, זה בטח זול. התחלתי להסתובב באולם, וראיתי שנמכרים הגדות לפסח, עבודות יצירה על הסביבון, ומגילה של פורים, ולא הבנתי למה עכשיו לפתיחת שנה צריך את זה. הסתכלתי על המחירים, היה נראה זול, לקחתי כמה פריטים בודדים (אמרתי כבר שהייתה לי סחרחורת מכל העומס הרעש וההמולה ?) וצעדתי לכיוון הקופה. ואז כשקלטתי את המחיר, עוד יותר לא הבנתי את כל ההמולה מסביב, פתאום גיליתי שהמחירים הם ללא מע"מ, וצריך להוסיף אותו. ובחשבון פשוט הבנתי שהמחירים שלכאורה נראים אטרקטיביים במבט ראשון, הם כמעט כמו בכל מקום אחר, במבט שני.
אז רגע לפני שמתחילות כל התערוכות וכל הירידים והמבצעים, קבלי באהבה את רשימת הקניות הסודית שלי + 11 סודות לשופינג מושכל ומהנה לקניות מוצלחות ואפקטיביות לקראת פתיחת שנה.

1. הכנת רשימת קניות מסודרת מראש
ערכי רשימת קניות מסודרת לכל המוצרים שאת צריכה לקנות. איך עושים זאת ?
בשבוע שעבר שלחתי לך רשימת קניות של ציוד יצירה לגן. עברי על הרשימה וסמני מה כבר יש לך בגן ומה צריך לרכוש ובאיזה כמות. בצורה כזו לא יהיו כפילויות של חומרים שקנית ובעצם יש לך מהם בגן, וכך פחות תתפתי למבצעים שונים. רשימה מאורגנת ומסודרת לא תאלץ אותך להוציא כסף מיותר.

2. עכשיו ואחר כך…
לאחר שיצרת לך רשימת קניות, עברי על הרשימה ובדקי מה את צריכה דחוף עכשיו לפתיחת שנה ומה אפשר לרכוש אחר כך במהלך השנה.
למשל, חשבי, האם אני צריכה עכשיו לקנות ערכת תמונות לחנוכה או שאפשר לדחות קניה של המוצר הזה לרכישה אחרת שנערוך לקראת חנוכה ?
האם לרכוש עכשיו לפתיחת שנה 4 מארזים גדולים של טושים (כי זה במבצע…) או אולי לרכוש כרגע רק מארז אחד, ובמהלך השנה כשיגיע תקציב נרכוש עוד ?
חשיבה זו בעצם גורמת לנו לבזבז פחות כסף ולא לפתוח את השנה בחובות.

3. תכנית עבודה התלויה בלוח שנה
כשאנו בונות את תכנית העבודה לגן, אחד הדברים הראשונים שאנו עושות זה בעצם לפתוח את לוח השנה ולראות כמה ימים יש לנו לכל נושא. לפי מספר הימים שיש לנו אנחנו בונות את תוכנית הלימודים/ תוכנית העבודה שלנו.
לפי לוח השנה, בעצם אנחנו גם עושות רכישות של מוצרים.
למשל בשנה, שמפתיחת השנה עד ראש השנה יש לנו 4 ימי עבודה (לפעמים אפילו פחות כשמורידים ימים חופשיים). במצב כזה, מראש אקח בחשבון לא לקנות הרבה דברים לראש השנה כי אין לי מספיק ימים לעבוד על נושא זה.
ובשנה שיש כשלושה שבועות עד ראש השנה, אחלק לי כמה ימי עבודה אני מתכננת להקדיש לפתיחת שנה (הכרות, הרגלים וכו) וכמה ימים לראש השנה, ולפי זה אבחר מה לקנות ובאיזה כמויות.

4. חשיבה על ילדי הגן
נראה מול העיניים שלנו את ילדי הגן, שהדברים שאנו קונים, מיועדים להם, כשאנו קונים משחקים ואביזרים, נחשוב האם זה מתאים לקבוצת הגיל שלנו ? האם זה מתאים לאוכלוסייה שלנו ? האם זה מתאים לגודל/גובה
הילדים ? האם יש חלקים קטנים ומסוכנים במשחק ? וכו'.
למשל לגן של גילאי 3 לא ארכוש חרוזים קטנים להשחלה מפני שהם מסוכנים ומפני שמבחינה מוטורית זה עלול לגרום להם לתסכול בגלל חוסר הצלחה.
לגיל 3 ארכוש חרוזים גדולים שהם פחות מסוכנים ומתאימים יותר לילדים מבחינה מוטורית.

5. סקר שוק
בצעי סקר שוק של המבצעים השונים בחנויות השונות. בדקי אולי שווה לרכוש מוצרים מסוימים אצל ספק א' ומוצרים אחרים אצל ספק ב'.
זה יכול ליצור חיסכון גדול בהוצאה הכספית.

6. לוחות תוכן
במהלך השנה דאגי לאחסון יעיל ונח של לוחות תוכן/ ערכות נושא, באופן שישמור על החומרים לחגים ואירועים בשנים הבאות.
כשאת עורכת קניות, בחרי מראש דברים שיכולים לעזור לך בשנים הבאות, ולא רק משהו שיתאים לשנה הזו בלבד. בחרי דברים שיוכלו לשמש אותך גם בעתיד.
חשבי האם בכלל צריך לוחות תוכן בנושא שאת מעוניינת לרכוש ? או אולי ניתן לשלב בלוח התוכן תמונת אמנות הקשורה לנושא או אולי עבודות הילדים, במקום פלקטים ותמונות קנויות, ובכך בעצם לחסוך כסף.

7. אמצעי תשלום
חשוב מאוד, לא לקנות בהקפה, תמיד לשלם במעמד הקניה, לשים לב כמה כסף הוצאת בקניה. להקציב תקציב מראש, ולהחליט שאני לא מוציאה שקל מעבר לסכום שהצבתי לעצמי.
לפי רשימת הקניות שיצרת (במספר 1), חלקי את סכום התקציב שלך. למשל אם יש לך 1000 ש"ח, חלקי אותם בתבונה בין המוצרים השונים שאת רוצה לקנות, למשל הקציבי 400 ₪ לחומרי יצירה, 300 ₪ משחקים, 100 ₪
ספרים ו200 חומרי העשרה לגן (דיסקים, ערכות, בובת תאטרון וכו').
שימי לב, לא חייבים לקנות הכל היום… לא חייבים לקנות הכל השנה… לאט לאט במהלך השנים בונים את הגן והציוד שבו. כל שנה קונים קצת ספרים, משחק איכותי חדש, כך שבמהלך השנים הגן מתמלא לאט לאט בציוד.

8. קטלוגים ופרסומות
במהלך השיטוט בתערוכות השונות, אספי לך קטלוגים ופרסומים עליהם תעברי בבית בנחת.
חשבי ותכנני על דברים שהיית רוצה לרכוש במהלך השנה כשיכנסו תקציבים.
כתבי לך את הדברים שמצאו חן בעינייך בתערוכה, כך שתהיי ממוקדת גם במהלך השנה בדברים שאת רוצה לרכוש, כשיכנס לך תקציב לכך.

9. איכות החומרים
כשאת משקיעה כסף (ומדובר בלא מעט כסף) במשחקים, ערכות וכו', שימי לב לאיכות המוצר, לאיכות החומר… תנסי לבדוק האם עשוי מחומרים עמידים שיחזיקו מעמד שנים ? האם יש במשחק המון חלקים קטנים שיאבדו במהלך הזמן ולא ניתן יהיה להשתמש במשחק בעתיד ? האם זה מוצר שיתפרק מהר בגן ?

10. ערכות סגורות
השתדלי למעט בקניית ערכות "סגורות" של יצירה.
העדיפי חומרי גלם שמאפשרים לילדים מרחב פתוח של רעיונות ליצירה. זה מעודד חשיבה ויצירתיות.
זכרי שלא תמיד התוצר עדיף על פני התהליך.

11. הגעתי לקופה…
כשאני כבר בקופה, אני מוציאה מהעגלה רק את הדברים שבעדיפות ראשונה. את המשחקים וחומרי היצירה שלקחתי רק כי הם נראו לי ממש חמודים וטובים, משאירה בעגלה, ומבקשת לסכם את החשבון בלעדיהם. רק אם לא חרגתי מהתקציב, מוסיפה את ה"מותרות". ותמיד זוכרת שצריך להשאיר סכום גם לדברים שבדרך כלל לא נמצאים בתערוכות : חומרי ניקוי, קפה תה וסוכר, שקיות וכו'.

ו-2 עצות אחרונות וחשובות אפילו שהן לא קשורות לשופינג…

  1. מיחזור
    אם את רוצה לחסוך כסף, וגם אם לא, חשוב מאוד למחזר בגן הילדים ובכלל, זה משרת אותנו מבחינת ערכים, חיסכון, קיימות ויצירתיות. בקשי מהורי הגן גלילים של נייר כסף/ נייר ניגוב ידיים, קופסאות ריקות קטנות, שאריות חוטים וצמר וכו'.
    צאי לסיבוב בבתי דפוס ואספי שאריות של דפים ובריסטולים… צאי לסיבוב במתפרות ואספי שאריות בדים וכו'.
  2. מקומות עבודה
    אחת השאלות הראשונות שאני שואלת את ההורים בתחילת שנה – היכן אתם עובדים ?
    מה אתם יכולים להביא לגן שאין בו צורך במקומות העבודה שלכם ? דפי טיוטה לציור, משטחי קרטון, שאריות של כל מיני חומרים שונים שהם אוצרות לילדי הגן.
    מניסיון, ההורים מביאים כמויות של חומרים שהם אוצר לילדי הגן ולגננת.

 

משלוח חינם ברכישה מעל 500 שח {לא כולל מתנות}

חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Apply Coupon
      Unavailable Coupons
      buyq4 Get 5% off 5% הנחה לרוכשים ממגוון מוצרי החנות {לא כולל מתנות לגני ילדים} אין כפל מבצעים והנחות.
      freeshipping Get 0.00 off משלוח חינם